Ansichten eines Informatikers

Die Hirn-Kriege: Der Niedergang der Westlichen Welt

Hadmut
6.8.2023 16:17

Ein interessanter Beitrag zur Diskussion um die Hirnfunktionen und das Ende der westlichen Welt.

Und meine Antwort auf die Frage: Was sind eigentlich Gender Studies?

Seit Jahren schreibe ich darüber, dass ich auf diesen linken und den feministischen Veranstaltungen immer das Gefühl hatte, dass den Leuten dort ein wichtiges Stück Hirn fehlt – organisch oder zumindest funktionial. Die Ratio. Und habe daraus ein Theoriegebäude errichtet, wonach im Rudel diese Funktionen abgeschaltet und an den Leithammel delegiert werden und die Leute statt rational zu denken dann in Sozialfunktionen zurückfallen und alles nur noch auf Ebene des Sozialverhaltens betrachten können.

Und ich hatte es ausführlich beschrieben: In Deutschland hat man die Informatik zerstört, indem man die Posten und Professuren systematisch mit Leuten besetzt hat, die nichts können, und jeden rausgeekelt, rausgedrängt, kaputt gemacht hat, der genug konnte, dass man im Vergleich zu ihm den Unterschied und die Unfähigkeit der anderen gesehen hätte.

Ein Leser macht mich nun auf diesen Artikel in einem US-Blog aufmerksam: WHY IS THE WEST SO WEAK (AND RUSSIA SO STRONG)? THE ROLE OF HUMAN CAPITAL AND WESTERN EDUCATION von Gaius Baltar.

Eingangs geht es da um die Frage, warum sich der Westen mit dem Ukraine-Krieg in jeder Hinsicht verschätzt habe und warum die Russen soviel stärker dastehen, als man erwartet hatte, in mancher Hinsicht sogar besser als der Westen.

Daraus wird die Frage, warum der Westen so dysfunktional geworden ist:

The dysfunction of the West is far deeper than just the situation around the Ukraine project. It’s absolutely everywhere. The West can’t do diplomacy in general, it can’t run its cities or countries except into the ground, its high-tech projects fail almost as a rule, its infrastructure is crumbling, its economies are crumbling, and all public policies seem to have a civilizational suicide as a final goal. The West’s control mechanisms over the rest of the world are also crumbling, including the dollar, sanctions, color revolutions, military interventions and threats. Nothing seems to work and everything the West does seems to make things worse.

Any rational person upon hearing a western leader, diplomat or “expert” speak, asks himself this question: “Are they just lying or are they really this incompetent and delusional?” The answer is “both” but the incompetence factor is far greater than most people can imagine.

Das ist die Frage, um die es geht. Warum ist der Westen so inkompetent geworden, dass nichts mehr funktioniert?

Und mit dem zweiten Absatz formuliert er im Prinzip das, was ich als Eindruck habe, nämlich dass den Leuten ein Stück vom Hirn fehlt: Lügen die uns an, oder sind die wirklich so blöd und glauben das tatsächlich?

Und dann kommen bemerkenswerte Beobachtungen zum Gehirn.

The current ideologically-based power structure of the West outright requires that certain types of people be in positions of influence and certain types of people be sidelined. This applies to all steps of the social ladder; from kindergarten teachers to university teachers and corporate executives, and all the way up to the leaders of society itself. This has been progressing steadily for the last five decades or so, and has resulted in a major structural problem for the West. That problem is the obvious and massive degradation and misallocation of human capital in the West.

Human capital can be described as the quality of a company’s or nation’s workforce, or more specifically how competent the employee pool is – how well they are trained, how quickly they can be trained, how they are educated in general, and how they make decisions. In order to understand what competence really means, let’s define it further.

Competence can be described as specific or general. This distinction is extremely important and must be understood by anyone who attempts to manage human capital on a small or large scale.

Wir sind in eine ideologie-basierte Machtstruktur gerutscht, und eine solche Machtstruktur erfordert es und setzt es auch selbst durch, dass auf allen Hierarchieebenen vom Kindergarten über die Professuren bis zum Firmenchef dumme Leute sitzen – jedenfalls hinreichend dumm, um der Ideologie zu erliegen.

Und deshalb hat man damals – „sexistische Kackscheiße!“ und so weiter – die Piratenpartei zerstört, denn damals war garede diese geistige 1,5/8%-Elite dabei, in die Piratenpartei, und damit in die Politik einzutreten.

Doch was heißt „dumm“ in diesem Zusammenhang?

Unfähig, unwillig zu eigenständigem, objektiven Denken. Leute, die das aufnahmen und reproduzieren, was man ihnen eintrichtert.

Die Sorte Mensch, aus der der Roman 1984 gemacht ist. Denn darum geht es am Ende in Zimmer 101 und die Frage nach der Zahl der Finger. Nicht, dass man sich einfach nur unterwirft. Sondern dass man wider die eigene Wahrnehmung wirklich glaubt, was einem gesagt wird.

Dass man ein vorbehaltloses Rudeltier ist.

Oder, wenn man so will, wie ich es in vielen Blog-Artikeln beschrieben habe: Dass man eben ein Rudel-Denker und kein Individualitätsdenker, kein Einzelgänger ist. Einer, der den rationalen Teil abschaltet oder gar nicht erst hat und bereitwillig dem Leithammel folgt.

Specific and general competence types of work are not two separate things. Types of work or “jobs” can be said to range from almost completely specific up to almost completely general. Almost all types of work have elements of both but in varying proportions. To illustrate this I will take an example from a company I’m personally familiar with. This is a software company with several owners, most of whom work at the company. One of the owners is an exceptionally competent database specialist. However, when he contributes to decision making for the company as a whole, he becomes an outright problem. The management structure of the company had to be “modified” to neutralize him in that role, as well as a few others. This employee has exceptional specific competence but very poor general competence. He cannot “transfer” his specific database competence over to competence in moving the company into the future. He simply cannot operate objectively or sensibly outside his database job.

So what makes this employee have such poor general competence – or more specifically – what is general competence? General competence requires three necessary conditions: a) High general intelligence or IQ, b) the ability to be objective, even in situations where the result of your conclusions may not be to your liking, and c) the ability to reach conclusions without being influenced by others (i.e. independent thinking). The latter two conditions are a direct result of how the human brain interacts with the environment. The mechanism behind it is too complicated to describe here, but in simplistic terms it can be said that humans range in their relationship with reality from the emotional-outward/subjective to the introspective/objective. This variable, like all evolutionary traits, including IQ, is normally distributed. This has rather disturbing implications which may be difficult for some people to understand.

Let’s first look at IQ, or general intelligence. In order to be able to deal with seriously complicated work or get through a real university program, an IQ of about 125 is necessary. Only about 5% of the population in the West has this IQ or higher. This means that the pool of potentially high-level competence people is very small to begin with. Even if we use a cut-off of an IQ of 115, which is sufficient for most semi-complicated work, the potential pool only goes up to 16% of the population.

Er unterscheidet zwischen spezifischer und allgemeiner Kompetenz (führt das im Text auch weiter aus) und dass man das eine ohne das andere haben kann. Man kann in seinem Fach sehr versiert und trotzdem allgemein inkomptent sein.

Er schreibt, dass man für eine allgemeine Kompetenz und zum Treffen eigenständiger Entscheidungen einen IQ von mindestens 125 brauche, über den in der westlichen Bevölkerung nur etwa 5% der Bevölkerung verfügen.

Selbst wenn man die Grenze bei einem IQ von 115 setzen würde, was für halb-komplizierte Aufgaben ausreiche, erreichten nur 16% der Bevölkerung diese Anforderung.

Dafür haben wir eine breite Schicht aus Leute, die einfach alles ruinieren, weil ihnen diese Fähigkeit des objektiven und unabhängig-selbständigen Denkens fehle (also genau das Stück Hirn, dessen Fehlen ich so oft beklagte):

Now let’s take a look at the other variables, i.e. objectivity and independent thinking. Those two are correlated and we will, for the sale of convenience, handle them as the same variable or trait, even though they aren’t. They are normally distributed, much like IQ, with most in the middle and fewer toward the extremes in both directions. On one side of the distribution are people who, to state it bluntly, are incapable of thinking objectively about any issues that may interact with their personal views about anything at all. They can be competent in a limited field which is “neutral” to them (such as databases), but not involving anything else. They can’t run a company in a competitive environment, except into the ground. They can’t run a city, a country, a military campaign, an economy, or anything requiring general competence, except into the ground, regardless of their intelligence. These people are clearly not suitable for general/high-level competence jobs.

Und da gibt es nun eine Kategorie von Leuten, die unfähig sind, über irgendetwas objektiv nachzudenken, was in irgendeinem Zusammenhang mit ihren persönlichen Ansichten steht.

Sie können lediglich da lokale Kompetenz entwickeln, wo es sich nicht mit ihren persönlichen Ansichten reibt, etwa Datenbanken.

Wisst Ihr, wo mir genau das schon einmal begegnet ist?

In den Gender Studies. Die schreiben eigentlich dasselbe, nur mit dem Unterschied, dass der hier es aus Sicht des Intelligenten und die Gender Studies es aus Sicht der Dummen beschreiben, aber sie beschreiben dasselbe Ding.

Ein immer wiederkehrendes Thema in den Gender Studies ist, dass wissenschaftliches Arbeiten frauenausgrenzend sei, weil Männer Spaß daran hätten, sich die Nächte in den Labors um die Ohren zu schlagen, während für Frauen die Work-Life-Balance wichtig sei, und dass Männer ihr „Geschlecht“, ihre Persönlichkeit, draußen vor dem Labor lassen könnten, sie quasi wie einen Kittel ausziehen und draußen an den Haken hängen könnten, um dann im Labor objektiv zu arbeiten, was Frauen aber nicht könnten.

Das versteigt sich in den Gender Studies zu der These – siehe Susanne Baer – „Quality is a myth“ und das alles nur ein soziales Gebilde, um Minderheiten auszuschließen.

Doch was ist es bei Licht betrachtet?

Es ist dasselbe Ding aus zwei Perspektiven betrachtet.

Ich mit meinem Eindruck, dass da ein Stück Hirn fehlt, und jetzt dieser Blogger/Autor da beschreiben es aus Sicht der Rationalen, die feststellen, dass vielen Leuten einfach Funktionen im Gehirn fehlen und sie deshalb an der Aufgabe scheitern.

Auf der anderen Seite beschreiben die Gender Studies dies aus der Sicht derer, denen das Stück im Hirn fehlt, aber sie können es ja nicht verstehen, eben weil ihnen das Stück fehlt. Sie reden von Wissenschaft und Ratio wie der Blinde von der Farbe. Sie glaube, das gäbe es nicht, könne es nicht geben, weil sie es nicht erfassen können – eben weil das Stück im Hirn, ein ganzer Meter IQ einfach fehlt. Der Intelligente kann sich ein Bild davon machen, was Dummheit ist, aber nicht umgekehrt. Deshalb ist alles, was Gender Studies-Leute nicht verstehen – eben einfach alles, weil sie ja nicht verstehen – in ihrer Verschwörungstheorie Produkt von Diskriminierung. Paradoxerweise ist die Lieblingsformulierung jener und der Soziologen, die nichts verstehen „kann verstanden werden als…“. Auf deutsch: Wir verstehen es nicht und nehmen ersatzweise den Hammer, den wir immer nehmen.

Ich habe mich inzwischen seit über 11 Jahren – seit dem Frühjahr 2012 – intensiv mit diesen Gender Studies auseinandergestzt und sie analysiert, ein Regal voller Fachliteratur, eine Festplatte voller Daten.

Und ich glaube, ich habe die Gender Studies inzwischen durchverstanden und kann sagen, was sie sind.

Gender Studies sind der – für den Intelligenten damit als Fehlersyndrom durchaus nachvollziehbarer – auf Hirninsuffizienz basierende untaugliche Versuch derer ohne rationale Funktionen im Hirn, das ihnen unverständlich erscheinende Verhalten derer mit rationalen Funktionen als Sozialverhalten zu deuten, weil ihnen nur diese Hirnfunktionen zur Verfügung stehen. Und in zweiter Linie zu bekämpfen, weil sie es als Diskriminierung fehlinterpretiert haben.

Diskrminierung ist, wonach es für einen ohne ratio aussieht, wenn einer mit ratio entscheidet.

Oder anders, zugespitzter formuliert: Gender Studies sind das professionalisierte und steuerzahlerfinanzierte Scheitern der Rationalitätsblinden an einer Welt, die für sie unbegreiflich ist, weil sie von Rationalen gebaut wurde.

Und unsere aktuelle Politik – „Diversität“ – ist der Versuch, die Welt verständlich zu machen, indem man sie durch eine von Dummen gebaute ersetzt. Weil man meint, dass was der Dumme macht auch für die anderen Dummen verständlich und somit diskriminierungsfrei sein müsse.

Deshalb haben die Gender Studies auch solche Ähnlichkeit mit dem „cargo cult“, wo man die „Götter“ beobachtete, wie sie aus dem Himmel auf der Insel landeten und dann hoffte, sie würden wieder kommen, indem man ihnen Dinge, die äußerlich wie Flugzeuge aussahen, aus etwas Holz nachbaute, weil man überhaupt nicht verstand, was Flugzeuge sind und wie sie funktionieren. Und auf diese Weise interpretieren die Gender Studies, längst die ganzen Geisteswissenschaften, jedes rationale Handeln (und damit auch jeden Fehler, der damit einhergeht, denn auch rationales Handeln unterliegt Fehlern) als ein ihren Hirnstrukturen erfassbaren Sozialakt der Diskriminierung, eine Verschwörungstheorie.

Quasi einen Animismus, so wie man früher Teufelswerk, Klabautermänner oder Kobolde annahm, um etwas zu erklären, was man sich nicht rational erklären konnte. Früher sah man eben Klabautermänner, heute sieht man weiße Männer. Weil dieser Teil des Hirnes, der für das Sozial- und Rudelding zuständig ist, alles, was einem nicht gefällt, auf irgendeine böse Absicht eines Gegners oder Rudelunkonformen zurückführt.

Man braucht böse weiße Männer und Diskriminierung geradezu, weil die Gehirne (zu) vieler Menschen eine andere Erklärung gar nicht erst zu erfassen geeignet sind.

Und deshalb geht die gesamte westliche Welt gerade kaputt.

Es gibt den begriff der „Zahlenblindheit“. Wir erleben ja gerade den Effekt, dass in der westlichen Welt sogar 2+2=4 in Frage gestellt wird, weil man nicht begreifen kann, dass es in der Mathematik klares richtig und klares falsch gibt – eben weil sie in dem Teil des Gehirns stattfindet, der den Leuten nie gewachsen ist.

Man sollten diesen auf „Rationalitätsblindheit“ erweitern. Gender Studies als der Versuch einer Selbsthilfegruppe der Rationalitätsblinden.

Der Anteil der Bevölkerung

So, what is the proportion of the population that is objective enough and independent thinkers enough to be suitable for those jobs? That’s difficult to determine but it’s clear that it is maximum 50% of the population. In reality it’s far less but let’s be generous and say it’s 30%. What does that mean?

IQ and objectivity/independent thinking are somewhat correlated but let’s assume they are not. Let’s say that we have a pool of potentially objective and rational people that is 30% and a pool of people with IQ of 125 that is 5%. That means that the pool of high-level general competence people is 5% of 30%, or 1.5% of the population.

If we are really generous and assume that 50% of the population is objective and rational and an IQ of 115 is sufficient for those jobs, then we have 16% of 50%, which is a pool of 8% of the population.

The importance of this cannot be overstated. This group, whether we define it as 1.5% of the population or 8% of the population, is extremely valuable. This is essentially the only group in society that can reliably evaluate complex situations and make subsequent rational decisions. Without it, modern technological society simply cannot be built or maintained – let alone advanced. Let me rephrase this – if we do not identify and utilize this group, we cannot run our complicated societies except into the ground.

Er schätzt ab, dass nur 1,5% der Bevölkerung für die wirklich wichtigen Entscheiderjobs und nur 8% für die etwas leichteren Aufgaben befähigt sind.

Heißt: 90% der Bevölkerung sind für Führungs- und Entscheidungsaufgaben schlicht zu doof.

Diversität ist das politische Projekt, sämtliche Entscheiderstellen mit Doofen zu besetzen, weil Diversität exakt diese notwendige Bestenauslese verhindert.

Deshalb auch dieser Krieg gegen „alte weiße Männer“.

Modern western society is from a governance standpoint ideologically motivated and ideologically controlled. It is being pushed in a very clearly defined ideological direction, led by the European Union and the current US administration. This ideology is not the subject matter of this article, but it can be seen everywhere by any rational and independent-thinking person. For the uninformed-curious a good place to start is the website of the EU’s policy-making body; the World Economic Forum.

In order to achieve these ideological goals for the West, two things must happen: a) The right people must be put into power at all levels of society and b) any disruptive elements must be eliminated or suppressed. Since all ideological goals tend to be more or less in conflict with reality, there is no group more disruptive to them than the one who operates objectively and independently. People like that simply cannot be allowed into positions of power, and if they must be, they must be kept quiet and/or forced to toe the line.

The objective/rational/general competence group, whether it is 1.5% or 8% of the population, therefore becomes a problem rather than a resource. This is exactly the situation in the West today.

Many people have noticed that meritocracy has been systematically abandoned in the West and the relationship between competence and reward severed in giant swaths of the economy – and almost completely in government. What few people seem to realize is that this is a necessity for the West’s ideological goals to be reached. High-level competence cannot be promoted because it is a threat. It cannot therefore be rewarded.

Man hat es also Meritokratie beschimpft und abgeschafft, Leute nach ihren Leistungen zu beurteilen. Das Ergebnis ist der wirtschaftliche Zusammenbruch. Das kann man aber nicht nur im Westen beobachten, sondern auch in Südafrika. Man hat die weißen Farmer und Techniker vertrieben, weil man meinte, jeder x-beliebige Schwarze können sie ersetzen, nur die Hautfarbe und Herkunft sei wichtig, und nun darbt das Land seinem Zusammenbruch entgegen.

In order to illustrate this, let’s take a look at what happens when a member of the 1.5% is allowed to gain significant power. Elon Musk is a smart man, probably with an IQ of 150 or more. He is also quite objective and realistic in his assessments, and an independent thinker. His ownership and governance of Twitter/X is a major problem for western ideological goals. Free speech is an obvious threat to any ideology and, to rub salt in the wounds, Musk belittled the guardians of the Ideology at Twitter by making fun of them, then by firing them all and only keeping the competent ones. This cannot be allowed to stand and we can already see the response. The EU is planning to use force to stop this affront to the Ideology and may actually block Twitter in Europe. Ideological champion (and suspected lizard robot) Mark Zuckerberg was even instructed to cook up an ideologically pure Twitter copy in response – but seems to have failed. We eagerly await further responses, which may range from lawfare up to more “direct” actions, and will most likely be directed at Musk personally.

Das ideologische Prinzip

The reconfiguring of western education

As previously noted, two things must happen for the ideological goals to become reality: The right people must be promoted and the wrong people must be suppressed. This process of elevation/suppression has become the main goal of the western education system – all the way from kindergarten up to university. If we look at what the education system has been doing, this becomes extremely obvious. Here are a few examples:

Evaluation of competence is being systematically degraded to avoid comparison between the competent and the incompetent. Exams are being discarded in favor of constant “projects” and students work in groups so the incompetent may hide. Schools avoid testing the individual directly as much as they can – and thereby comparing him to others. The competent ones must not be encouraged, and if at all possible, they themselves must not realize that they are above others.

Universities are increasingly basing admittance on other criteria than competence, including quotas based on non-competence variables. The most insidious selection method is the “personal essay” which applicants must submit – and is sometimes even more important than grades. All applicants know that the more they signal virtue in the essay, the more likely they are to be admitted. On the basis of the essay, the universities can pick the ideologically pure – which is the only purpose of the essay requirement to begin with.

Almost every academic subject is being turned from the objective to the subjective to assist the irrational-incompetent student. This even applies to hard subjects such as mathematics – where nowadays 2+2 doesn’t necessarily equal 4. Even intelligence is now subjective and the stupid can be as smart as the intelligent – it’s just a question of perspective, the right measuring tools, and idiotic inventions such as “emotional intelligence.”

Almost every subject has been made easier than before to help the incompetent students and even critical fields such as medicine are now graduating people who are utterly incompetent and clueless – on a large scale. This systematic lowering of standards also has the added benefit of creating disinterest in smart and rational students. A smart student performs better and better relative to others as the subject gets harder. If the subject is easy or made uninteresting, he will sink down to mediocracy – which is a part of the purpose of lowering the standards to begin with.

Disciplines which may be a threat to the irrationality of the Ideology have been massively subverted and corrupted. This applies to several fields, but particularly to psychology and history, which in their proper forms would be a massive threat to western ideological goals. Psychology has been twisted into an almost unrecognizable abomination, and history is mostly just lies these days.

Fake disciplines have been invented from the ground up for the purpose of training the ideologically pure without the need for competence or intelligence or any connection to reality. These disciplines can be found in lists of “most useless university degrees” all over the internet, but that is a misunderstanding. Those degrees are not useless at all – they elevate the ideologically pure in society by awarding them university “certification.” This certification justifies giving them important positions in society.

Die gesamte Gesellschaft wird umgebaut, um Dummen-gangbar zu werden, weil die Ideologie es erfordert, dass auf allen Posten Dumme sitzen.

Ich hatte das oft so beschrieben, dass man die Frauenquote erkauft, indem man überall „geistige Rollstuhlrampen“ anbringt. Das ist genau der Effekt, und die Frauenquote war der Hebel dazu.

Versteht mich nicht falsch – auch wenn ich gerade befürchten muss, dass nur die Rationalen mich jetzt verstehen können – ich will damit nicht sagen, dass Frauen dumm seien. Habe ich ja schon so oft erklärt. Aber durch den Druck der Frauenquote und das niedrigere Angebot von Willigen führte die Frauenquote dazu, dass man die Dummen unter den Frauen einstellen musste – weit überproportional mehr als bei den Männern.

Western society, in general, has abandoned rationality and replaced it with subjectivism (formally designated as “post-modernism”). The purpose of that is not just to train and advance the ideologically pure, but to use subjectivism as an oppression tool against the 1.5/8 group and the rational part of the population outside of it. The best way to suppress a rational person is to subject him to an existence of total and constant irrationality. It is essentially gaslighting on a civilizational scale, directed at the dangerous rational group.

While the dangerous rational group is being suppressed and subverted, the ideologically pure “leaders of tomorrow” are indoctrinated rather than educated, given university certifications rather than real degrees, and finally provided with an unending amount of fake and well paid jobs in both the private and public sector. This well-paid ideologically pure group then becomes the power base of the new ideological system.

Versteht Ihr jetzt, warum Susanne Baer als Gender-Professorin und Verfassungsrichterin meine Verfassungsbeschwerde weggeworfen hatte?

Eines der Ziele meiner Verfassungsbeschwerde war, objektive, klare Promotionskriterien durch- und an die Stelle grenzenloser Willkürbewertungen zu setzen.

Und das ist mit dem Ziel des Aufbaus einer ideologischen Dummengesellschaft unvereinbar.

Die Übernahme der Gesellschaft

The goal of this deliberate intervention into the educational system is to create what you might call a “migration pattern” in society based on (lack of) competence and ideological purity. The right people need to be put into the right positions and the right jobs, and since they are incompetent, this needs to be managed for them. After they leave school with their certifications, government and the private sector take over and actively push them upward, while pushing the dreaded 1.5/8 group away from influence and well-paid jobs.

Genau das, was man mit mir und vielen anderen gemacht hat.

Two developments in the West have been godsends for these efforts: the outsourcing of western manufacturing to Asia and the virtual abolition of competition in the corporate sector. This massively decreased the complexity level of the western economy and subsequently the need for the 1.5/8 group.

Die Auslagerung der Produktion nach Asien war eine wesentliche Voraussetzung dafür, dass wir so blöd werden konnten, wie wir jetzt sind.

Let’s take a closer look at how this upward migration of the ideologically pure is managed after they receive their university certifications – and how the 1.5/8 group is systematically blocked. There are five main methods being employed – which together form a long-term takeover process of society. These methods are the following:

Public sector filtering – This describes the job selection process in the public sector. Initially the “foot-in-the-door” method is used. A few ideologically pure politicians and bureaucrats position themselves within the system and start controlling who is hired. This increases exponentially over the decades as more and more purists gain access to the levers of power. Currently the process is so overt that it is starting to become expressed in recruitment policy papers – such as the recent example of the British government excluding “white men” from becoming fighter pilots. The West has almost completely been able to exclude the 1.5/8 group from public-sector positions using this method – including its armed forces.

Public sector stuffing – As the public sector filtering process advances, the purists inside the system start creating more and more positions for their purist brethren. New departments are created, work groups and committees appear, and the public sector expands. Publicly owned companies, such utility companies, hospitals and schools are also often used as storage units for large numbers of the ideologically pure. This is extremely obvious in the West. Every unnecessary law or initiative requires more and more people – and these people are all carefully selected.

Job-creation by decree – This method is directed at the private sector, as well as the semi-public sector. Government purists start creating new laws and standards which all companies must fulfil. Those are justified on the basis of “goodness” and usually involve the environment, equality, safety and such things. This creates a large number of positions within private companies which are tailored for the ideologically pure – particularly in support functions such as human resources, compliance functions and others. This enables a “foot-in-the-door” situation in the private sector and gives the purists access to the levers of powers there – much like they already have in the public sector.

Private sector filtering – As the purists have gained access to the private sector – particularly human resources (which is the standard purist Trojan horse in private companies) – they start filtering new recruits exactly the same way the public sector does. As in the public sector, this filtering process is becoming more obvious. A significant number of companies are now specifying which groups will not be hired in their job advertisements. Since they can’t overtly say “we don’t hire smart, independent thinkers” they usually use “white men” as a proxy for that group for some reason. That group is considered to be a particular threat, although you can be sure that anyone who doesn’t follow the program will be fired, regardless of their gender or the color of their skin.

Private sector stuffing – Shortly after Elon Musk bought Twitter he fired something like 80% of its employees. That 80% was the company’s private sector stuffing ratio – quite high. Companies, particularly in sectors which can influence public opinion – but not solely, are increasingly creating a large number of positions which are either totally superfluous or intended for influence operations against the public.

Those filtering and stuffing methods are the primary mechanisms that have been used for the takeover of western societies by the ideologically pure.

Deshalb haben wir auch diese Bürokratie – weil man immer mehr Ebenen einzieht, um die Dummen irgendwo unterzubringen.

The inverse competence crisis – The goal of this entire project has been to place the ideologically pure in all positions of power at all levels of society. These positions are, in a normal and competitive society, occupied by the highly competent 1.5/8 group. The process has now reached near-completion with most positions of power occupied by the ideologically pure. Some of those people have high IQs but they are neither objective nor independent thinkers. The Ideology they must subscribe to is simply incompatible with those qualities. This has some serious consequences.

[…]

The second problem is that many of the irrational/subjective people holding all the power have reasonably high IQs. That may seem to be a positive thing but it has a major disadvantage. Moderate to high IQ irrational/subjective people are the easiest to brainwash of all people. The reasons for that are complicated and need to be addressed in another article – but what this means is that the top tier in the West is not only the most incompetent it can possibly be in comparison to what their jobs require – but are also the most malleable and delusional.

Das ist der Zustand, in dem wir angekommen sind.

Und das ist der Grund, warum wir als Gesellschaft und Wirtschaftsstandort nicht überleben werden.

Männer und Frauen

Zu den Sexismus-Vorwürfen im Schach schreibt mir einer:

Süddeutsche Zeitung 2010
Neue Studie:Also doch: Männer sind intelligenter als Frauen

Männer haben einer neuen Studie zufolge durchschnittlich einen höheren Intelligenzquotienten als Frauen. Gerade unter den Genies sei das weibliche Geschlecht besonders schwach vertreten.

DIE ZEIT 2007
Männer sind intelligenter – und dümmer

Psychologen der Universität Edinburgh kamen in ihrer an diesem Montag veröffentlichten Studie zu der Erkenntnis, dass es unter den intelligentesten zwei Prozent der Bevölkerung doppelt so viele Männer wie Frauen gibt. Zugleich aber stellten die Wissenschaftler bei Tests mit mehr als 2500 Brüdern und Schwestern fest, dass auch bei den zwei Prozent mit der geringsten Intelligenz Männer in doppelter Stärke vertreten sind.

Die WELT 2005
“Männer sind intelligenter als Frauen”

Britische Wissenschaftler wollen in einer Studie mit 100 000 Testpersonen einen höheren Durchschnitts-IQ des männlichen Geschlechts belegt haben. Mehr als eine Provokation.

Das dürften die heute auch nicht mehr schreiben.

Es dürfte aber ein zentraler Grund für die Frauenquote gewesen sein – weil man damit ziemlich zuverlässig diese 1,5/8% aus den Führungsebenen verdrängt.

90%-Taugliche Ideologien

Das ist auch der Grund, warum wir gesellschaftlich verblöden.

Einfache Schlagworte, einfache Vorwürfe wie „Sexismus“, „Rassismus“, „Faschismus“, „Klimaerwärmung“ – alles Dinge, die so einfach gestrickt sind, dass die unteren 90% der Bevölkerung sie einfach so fressen und schlucken.

#MeToo war unfassbar dämlich – aber genau richtig für die Journaille. Alles darüber verstehen die Medien in ihrer Gesamtheit nicht mehr.

So funktioniert heute die Welt.

Aber nicht mehr lange.

Denn so funktioniert sie eben nicht mehr.